Foto van schrijverGerard Van vught

Chronische pijn.

Ons lichaam zit vol met zenuwen die plekken in ons lichaam verbinden met onze hersenen. Wanneer je ergens in je lichaam iets voelt, gaat de pijnprikkel via je ruggenmerg naar je hersenen. Die beslissen vervolgens of je daadwerkelijk pijn voelt of niet. Pijn voel je dus met je brein! Bij chronische pijn is er iets anders aan de hand. Pijn lijkt van dezelfde plek af te komen als waar deze was begonnen, maar er is echter geen schade meer te zien. Waarom de pijn aanwezig blijft is niet duidelijk. Omdat het mechanisme zo onduidelijk is bij chronische pijn, is de behandeling ook zoveel lastiger. Hypnose kan bij chronische pijn verlichting bieden.

Niet iedereen is even gevoelig voor pijn. De pijngevoeligheid kan erfelijk zijn bepaald. Ook kan deze door ziektes en verwondingen gevoeliger worden. Daarnaast speelt angst een grote rol. Bij echte angst gaat de pijndrempel omhoog en neemt de pijn af want overleving is dan belangrijker. Bij een onbestemde, vage angst, neemt de pijngevoeligheid juist weer toe. Psychische of emotionele problemen kunnen dus leiden tot lichamelijke pijn. Pijn in de rug kan bijvoorbeeld een gevolg zijn van psychische problemen, zoals overbelasting door een te grote werkdruk. Hypnose pakt chronische pijn aan bij de wortels: het beïnvloedt de pijnprikkels in het onderbewustzijn.

Een effectieve methode om chronische pijn te verlichten of los te laten

Hypnotherapie en zelfhypnose kunnen ook een helpende hand bieden bij pijnbestrijding. Zo wordt het in de medische wereld succesvol ingezet tegen de bijwerkingen van chemokuren, het prikkelbare darm syndroom (PDS), fibromyalgie, migraine, kaakgewricht en tandheelkundige problemen. Vooral in combinatie met ontspanningstechnieken kan hypnotherapie effectief de pijn verminderen en bijwerkingen tegengaan. In steeds meer ziekenhuizen is medische hypnose een hulpmiddel.

Maar naast dat wij de hypnosetechnieken voor pijnbestrijding beheersen, beheersen we nog een andere methode die in veel gevallen van chronische pijn de oude pijn gewoon uit zet.

OldPain2Go,

Wij behoren tot de eerst opgeleide en meest ervaren OldPain2Go practitioners van Nederland. Met deze prachtige techniek hebben wij al vele mensen van oude pijnen af kunnen helpen. Meestal waren dat mensen die al jaren met die pijn rondliepen, en al het mogelijke al geprobeerd hadden, maar uiteindelijk pas met OldPain2Go het zo gewenste resultaat hebben gekregen. Maar er waren ook personen bij met een acute pijn, die niet meteen konden worden geholpen, waarbij we de pijn sterk konden verminderen in afwachting van de nodige behandeling.

Als de dokters niets meer kunnen doen behalve pijnmedicatie, dan is OldPain2Go misschien wel de oplossing voor jou. In één sessie weet je of het voor jou werkt of niet. Wij hebben talloze mensen succesvol geholpen met zenuwpijnen, acnes, artrose, post-operatieve pijnen, fibromyalgie, PDS, gewrichtspijnen, knie- en rugklachten en vele andere oude pijnen met zowel fysieke als emotionele oorzaken. Het is geen onfeilbare techniek maar wij hebben er in onze praktijk wel een succespercentage van meer dan 80%!

Laat je niet onnodig beperken door oude, chronische pijnen, geef Oldpain2Go een kans!

59 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts